Första gadden

Igår gjorde jag äntligen min första tatuering efter 27 år. 

Jag har velat ha några stycken som jag funderat och tänkt på under en lång tid men det har alltid funnits något som gjort att det inte blivit av tidigare.

Eftersom i Japan är det inte riktigt accepterat att ha tatueringar och det kommer många hinder och problem när man har en, även om det skulle vara en liten fjäril gömt där ingen vanligtvis kan se, så valde jag att låta bli att tatuera mig. Min plan var ju från början att stanna här.

Men när jag bestämde mig att min tid i Japan har ett slut så kände jag att det var dags att göra den där första. Den som betyder väldigt mycket för mig på så många sätt.

Jag pratade med en bekant som är tatuerare och han gav mig en rejäl rabatt så tänkte att det var att ta tillfället i akt.

Efter alla skräckhistorier om hur ont det gör var jag inställd på det värsta, men till min lättnad gjorde det inte alls så värst ont.

Jag är i alla fall jättenöjd och det är det japanska tecknet för "känsla", för dom som undrar. För dom som tvekar och kanske tror att det betyder något helt annat (alla vet vi ju om misslyckade kanji tatueringar) så kan jag försäkra er med att jag kan språket, jag vet exakt vad jag tatuerat.

Kommentera här: