Nedräkning

Sen jag kom till Japan har det "ända" resorna jag gjort varit hem till Sverige och tillbaka. Det är nästan pinsamt att jag spenderat över 7 år i Japan och inte besökt några andra länder i Asien, när dom är så pass nära. Men att vara den "fattige studenten" har inte alltid varit lätt men självklart hade jag kunnat gjort andra val och prioriterat på ett annat sätt och kunnat åkt iväg men man kan inte ändra på det förflutna.
Alla har vi varit unga.

Men snart så, snart kommer en liten resa upp som jag och Chris ska på.
Vi ska nämligen åka till Singapore.


Det känns fortfarande lite overkligt, vi bokade biljetterna för inte alltför längesen och snart är det dags att resa. Jag ser verkligen fram emot den här resan och det ska bli skönt att få komma iväg. 
Avkoppling, turistande, myspys och bara få va.

Har redan läst på en hel del om landets lagar för Singapore har enormt många "konstiga" lagar. Allt från att du får böter om du matar duvor till att du får fängelse om du loggar in på någon annans wifi.
Det gäller att vara uppdaterad och eftersom tuggummi är olagligt i landet blir det första gången jag flyger utan, något som alltid varit en räddare i nöden under start och landning med flyg (det bästa hjälpmedlet mot lock för öronen).

 

Kommentera här: